Szkoła Podstawowa w Kobierzynie

Szkoła Podstawowa w Kobierzynie

Kobierzyn 61a

33-140 Lisia Góra, 

tel.: 014 678-46-07

e - mail: szkola.kobierzyn@poczta.fm

Półkolonia - podsumowanie

Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Kobierzynie zorganizowali półkolonie dla swoich wychowanków, uczniów klas I-IV. Trwały one przez dwa tygodnie od 28.06.2021r. do 9.07. 2021r.

        Nasi uczniowie mieli szansę przeżyć wspaniałą przygodę, wiele się nauczyć, zintegrować ze swoimi rówieśnikami. Nauczyciele, wychowawcy wykazali się przy tym niezwykłą troską, sumiennością i zaangażowaniem. Wspólna integracja, niezapomniane chwile i dużo uśmiechu to najważniejsze cele półkolonii, które z pewnością udało się w stu procentach zrealizować.

        Kiedy nasi uczniowie zdobywali nowe doświadczenia warto wspomnieć o naszych najmłodszych podopiecznych. Wychowawczyni Pani Kasia Chmura przygotowała dla uczniów Oddziału Przedszkolnego wiele wspaniałych atrakcji.  Jeden z projektów nosił tytuł: „ Barwne obrazy”. Wychowawczyni uwzględniła fakt, że dzieciaki to kreatywne pociechy, u których należy wspierać i rozwijać ich zdolności. Dzieci poprzez łączenie różnych elementów  poznawały świat w sposób aktywny. Widać było, że sama praca dała dzieciakom dużo satysfakcji, zabawy, radości i uśmiechu.

        Kolejny projekt jaki został zrealizowany podczas wakacji w przedszkolu nosi tytuł „ Mali artyści”. Nasi milusińscy  kształtowali i rozwijali wrażliwość na piękno kształtów i barw otaczającej rzeczywistości. Poprzez malowanie rękami, stopami na łonie natury dzieci doznawały świetnej zabawy, jednak również wzbogacały aktywność umysłową, pobudzały wyobraźnie i wyzwalały inicjatywę twórczą oraz kształtowały osobowość. Odbywały się również warsztaty plastyczne- Malowanie Balonów oraz Mali i Duzi Odkrywcy.

        Dyrekcja oraz Grono Pedagogiczne miała świadomość, że praca zdalna przez kilka miesięcy pomimo starań nie zawsze przynosiła zamierzony efekt. Dzieciom brakowało kontaktu między sobą.  Zadbano więc o to by uczniowie jak najwięcej się nauczyli, zobaczyli i wynieśli z zajęć i wycieczek, a przy tym mile spędzili ze sobą czas wśród śmiechów i kawałów.

        Plan pracy półkolonii został wykonany bardzo solidnie i rzetelnie. Napięty grafik i zróżnicowanie zajęć spowodowało jeszcze większą motywację i zaangażowanie wśród dzieci.

       

I DZIEŃ

 

        28 czerwca w poniedziałek półkolonie rozpoczęła wycieczka do Gródka nad Dunajcem. Przewidziane były tam różne atrakcje m.in. rejs statkiem po Jeziorze Rożnowskim, zwiedzanie zapory, korzystanie z plaży w Gródku nad Dunajcem. Celem tej wycieczki było przede wszystkim poznanie tego pięknego regionu. Dzieci podczas wyjazdu mogły nabyć wiele cennych umiejętności m.in. organizowania się w terenie, kształtowania pozytywnego stosunku do świata przyrody żywej. Poznały również region Pogórza Rożnowskiego, jego środowisko przyrodnicze.  Zapoznały się z zasadą działania zapory wodnej.  Utrwaliły reguły kulturalnego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej oraz przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa korzystania z różnych środków transportu publicznego. Przypomniane również zostały zasady bezpieczeństwa spędzania czasu wolnego na plaży oraz w wodzie. Dzieci zadowolone wróciły do swych domów.

 

II DZIEŃ

 

        29 czerwca 2021 we wtorek odbyły się zajęcia z programowania.  Warsztaty miały na celu kształtowanie umiejętności samodzielnego i bezpiecznego posługiwania się komputerem i jego oprogramowaniem, gromadzeniem i selekcjonowaniem i interpretowaniem informacji pochodzących z różnych źródeł. Pani Ania Motyka podczas warsztatów zaprezentowała  jak ważne jest wykorzystywanie komputera, oprogramowania i zdobytych informacji w różnych sytuacjach życiowych. Zajęcia miały za zadanie pogłębić  wiedzę uczniów, nauczyć nowych umiejętności ale też nauczyć rozwiązywać problemy praktyczne.

        W dalszej części dnia odbyły się zajęcia kulinarne zatytułowane „Gdzie kucharek sześć…” Celem warsztatów było wdrażanie do stosowania się zasad higieny osobistej podczas przyrządzania i spożywania dań. Pani Ania Kajpust-Dołowacka uświadamiała swoich uczniów jak ważne są  nawyki zdrowego odżywiania się. Dzieci z chęcią uczestniczyły w zajęciach. Bo któż z nas nie lubi przyrządzać pysznych deserów, sałatek i surówek. Podczas tego spotkania ważne też było rozwijanie umiejętności wzajemnej współpracy, poszerzenie wiadomości i umiejętności prawidłowego nakrywania stołu, utrwalenie zasad kulturalnego spożywania posiłków.

 

 

III DZIEŃ

        30 czerwca w środę odbyły się zajęcia z programowania oraz kurs origami zatytułowany „Magiczne kartki papieru”. Celem zajęć było zdobywanie umiejętności tworzenia prostych programów, gier, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania. Bardzo ważne było rozwijanie zdolności poznawczych prowadzonych do rozbudzenia zainteresowań sztuką origami, rozwijanie sprawności manualnych i zdolności plastycznych.

         Dzieci wykazały się umiejętnością logicznego  myślenia, spostrzegawczości oraz koncentracji. Świetnie radziły sobie z powierzonymi im zadaniami. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom uczniowie rozwijali pamięć poprzez zapamiętywanie kolejnych etapów składania papieru i samodyscypliny z uwagi na konieczność zachowania ich kolejności. Te jakże  twórcze sposobów wykorzystania czasu wolnego  kształtowały umiejętność samooceny, zabawy i pracy w grupie, a także porozumiewania się, współpracy, rozwiązywania problemów, budzenia wrażliwości estetycznej.

 

 

IV DZIEŃ

 

        1lipca w czwartek odbyły się zajęcia taneczne. Celem zajęć było zaspokajanie naturalnej potrzeby ruchu, wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów, kształtowanie pozytywnej postawy wobec aktywności ruchowej, umiejętność łączenia ruchu z muzyką, kształtowanie zainteresowania tańcem i ruchem przy muzyce. Pokazano muzykę i taniec jako jedną z form aktywności ruchowej i sposobu spędzania wolnego czasu. Podkreślone zostało jak ważne jest wzmocnienie motywacji dzieci do rozwoju swych zainteresowań i uzdolnień, doskonalenie sprawności kondycyjnej i koordynacyjnej. Nauczyciele podczas zajęć zwracali uwagę na kształtowanie prawidłowej postawy ciała, rozwijanie płynności i estetyki ruchu, kształtowanie ekspresji twórczej.

 

V DZIEŃ

 

        2 lipca 2021r. w piątek miało miejsce Zwiedzanie Tarnowa: Rynek, muzeum Etnograficzne, Park Strzelecki, Park Sanguszków. Celem wycieczki było poznanie architektury z czasów secesji, zdobywanie wiedzy o historycznych miejscach miasta Tarnowa, poznanie warunków życia i kultury ludności romskiej, zdobywanie wiedzy o staropolskich strojach, rozwijanie umiejętności obserwowania roślin i zwierząt w ich naturalnym otoczeniu, wzmacnianie uwagi na różnorodność roślin parkowych, kształtowanie postaw kulturalnego zachowanie w miejscach publicznych oraz muzeach, uświadamianie roli parku w mieście;

zwracanie uwagi na jesienny koloryt i piękno przyrody o tej porze roku; poznawanie wieloma zmysłami otaczającą przyrodę (za pomocą słuchu, węchu, wzroku), kształtowanie pozytywnych postaw wobec zabaw na świeżym powietrzu, rozpoznawanie powszechnie znanych roślin i zwierząt występujących w parku, wskazywanie różnic między drzewem, krzewem i rośliną zielną.

 

 

VI DZIEŃ

 

        Drugi tydzień półkolonii rozpoczęliśmy 5lipca 2021r. wycieczką pociągiem do Krakowa. Zbiórka była na dworcu PKP w Tarnowie ok. 8.10, a planowany powrót ok. 16.00. Dzieci zwiedziły: Rynek, Stare miasto, Wawel, Smoczą Jamę. Na koniec odbył się spacer Bulwarami Wiślanymi. Dzieci doskonale wykazały się umiejętnością czytania rozkładu jazdy pociągów, planów miast i map turystycznych. Wychowawcy zwracali uwagę na kulturalne zachowania w różnych środkach transportu publicznego. Dzieci poznały historię Krakowa, zabytki i ważne osobistości związane z Krakowem.  Kształcone zostały również umiejętności rozpoznawania stylów w architekturze i malarstwie. Bardzo ważny okazał się  kontakt z kulturą Krakowa. Rozwinięta została wiedza o kraju i regionie. Uczniowie wyrabiali sobie umiejętność wnikliwej i wrażliwej obserwacji dzieł sztuki architektonicznej. Wyjazd w pewnym sensie wzmocnił wartości postaw patriotycznych, wykształcił poczucie troski o dziedzictwo własnej przeszłości i umocnił poczucie własnej tożsamości;

 

 

VII DZIEŃ

 

        6 lipca we wtorek odbyły się zajęcia sportowe zatytułowane „Jesteśmy aktywni sportowo”. Zebranym towarzyszyło motto „Sport to samo zdrowie”. Tego dnia dzieciaki i uczniowie naszej szkoły integrowały się razem poprzez zabawy i gry sportowe. Kształtowały w ten sposób zachowania prozdrowotne, nabywały wiary we własne siły i możliwości oraz wzbogacały przeżycia poprzez szlachetne współzawodnictwo. Dzieciaki i uczniowie z zabaw, gier, wyniosły dużo radości i zadowolenia. Celem projektu było kształtowanie postawy zrozumienia przez ucznia powodów i sensu jego starań o zdrowie oraz dobrą sprawność fizyczną o charakterze ogólnym, rozwijanie wszystkich cech motoryki: siły, szybkości, zręczności, wytrzymałości, wyrabianie nawyków higieniczno-zdrowotnych niezbędnych w życiu codziennym, kształtowanie charakteru i właściwych postaw w działaniu indywidualnym i zespołowym, kształtowanie nawyków etycznego postępowania w życiu sportowym i codziennym, rozwijanie pozytywnych uczuć moralnych takich jak: ambicja, koleżeństwo, postawa „fair play” podczas rywalizacji sportowej, kształtowanie charakteru dziecka, przez uczenie zgodnej zabawy, odpowiedzialności i współdziałania w grupie, wyrabianie odporności psychicznej związanej z rywalizacją sportową.

 

 

VIII DZIEŃ PÓŁKOLONII

 

        7 lipca w środę miał miejsce wyjazd do Kina 3D. Świetna zabawa, dużo popkornu i dobry film to główne wyznaczniki tego dnia. Dzieci potrzebowały lekkiego odpoczynku po kilku dniach intensywnej pracy. Potrzebowały pobyć ze sobą, odpocząć i zrelaksować się. Cel został osiągnięty.

 

IX DZIEŃ PÓŁKOLONII

       

        8 lipca w czwartek odbyły się zajęcia zatytułowane Tańcowała Igła z nitką. Warsztaty miały na celu rozwinięcie u wychowanków zainteresowań pracami krawieckimi, kształtowanie umiejętności bezpiecznego posługiwania się podstawowymi narzędziami krawieckimi, rozwijanie uzdolnień i zainteresowań dzieci, doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie szycia, rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywnego myślenia, rozwijanie aktywności twórczej,

kształtowanie postaw proekologicznych. Dzieci z odwagą przyszywała guziki i nie straszna im była igła i nitka.

        Popołudniu ok. 18.00 odbyło się ognisko. Dzieciaki śpiewali piosenki, jedli kiełbaski i świetnie się przy tym bawili. Po ognisku odbyła się noc filmowa, na którą chyba najbardziej czekali dzieci od początku półkolonii. Pani Kasia Dziuban i Pani Edyta Milewska przygotowały dla swoich podopiecznych piękne filmy. A dzieci zasnęły dopiero nad ranem. Po nocy pełnej wrażeń zmęczone ale zadowolone z uśmiechami na twarzach wróciły do swoich domów. 

 

FILM - PODSUMOWANIE